Поръчай онлайн или позвъни на : 0887 558 884 / 042 600 790

  •  

Упражнения с топка

   Топката за упражнения, още позната като фитнес топка или швейцарска топка, се използва в много видове спортни занимания – йога, пилатес, фитнес.  Въпреки, че не е изобретена и измислена с тази цел, тази топка най-често се свързва с пилатес упражненията. Тя е страхотен уред за упражнения, който трудно може да ви омръзне, заради разнообразието, което той предлага.

 

Първоначално създадена, за да се използва при физиотерапия, топката за упражнения, по позната като швейцарска топка, е голяма, надута, гумена топка около 55-90см. в диаметър. В началото тази топка се е използвала от физиотерапевтите при рехабилитацията на пациентите, имащи проблеми в кръста или гърба.

 Днес топката за упражнения  е основно средство в много спортни програми. Една от причините е, както при пилатес, използването на топката за упражнения помага за заздравяването на торсовите мускули в центъра на тялото. Тренирането на средната част на тялото, не само че придава сила и към крайниците, но и поддържа стойката добра и прави тялото гъвкаво.

 

Ефективността от използването на топката се дължи на кръглата форма, която осигурява нестабилност на тялото.  В резултат торсовите мускули реагират, стремейки се да запазят стабилност. С времето тези мускули добиват здравина и гъвкавост и вие ще можете интуитивно да им се доверявате за баланса на тялото си.

 

С какъвто и спорт да се занимавате, а дори и да не го правите, тренирането на торсовите мускули е важно за вашата добра стойка и гъвкавост.

Няколко начина за използване на фитнес топката:

~ Увеличаване на сложността на упражненията, чрез добавяне на балансиране.
~ Ангажиране на торсовите мускули при запазването на баланса
~ Топката се използва от много физиотерапевти, за да тренират стабилността и да подпомогнат някои движения на пациентите
~ Доста хора стоят на топката дори пред бюрото си, за да запазват добра изправена стойка и да тренират баланса на тялото си.
~ Стискане и притискане на топката за леки упражнения на мускулите
~ Разтягане – топката е чудесен помощник при протягане на тялото
~ Забавление!

Ако някога ви се е искало да пробвате упражненията с топка, тук ще ви предложим няколко подходящи за започване. Те са подходящи за стягане на бедрата и задните части.

Упражнение 1



~ Легнете на пода по гръб с пети, поставени върху топката.
~ Бавно повдигайте бедрата от земята, като стягате коремните и задните си мускули.
~ Повдигайте се, докато тялото ви застане в права линия.
~ Задръжте така няколко секунди и се спуснете бавно надолу.
~ Повторете упражнението 10-15 тъпи


Упражнение 2



~ Седнете на  топката с изправен торс и крака плътно прилепнали към пода.
~ Проверете позата си и се убедете, че коленете ви са свити под прав ъгъл и торса ви е изправени.
~ Дръжте раменете си изправени.  Можете да поставите ръцете на топката за стабилност.
~ Когато заемете позата, бавно повдигнете единият крак от земята. Когато повдигате крака, трябва да се погрижете останалата част от тялото да остане неподвижна и стабилна.
~ Бавно свалете крака на долу, като го контролирате. 
~ Направете упражнението по 5 пъти с двата крака.
 

Упражнение 3



~ Легнете върху топката по корем.
~ Застанете стабилно, подпирайки се с ръце и крака.
~ Изпънете единият крак, така че да стане равен на торса.
~ От това положение вдигайте крака нагоре, колкото можете повече, запазвайки баланса с другият крак и двете ръце.
~  Задържайте няколко секунди в горната позиция и отпускайте крака само до положението, равно на торса. Движете крака бавно.
~ Повторете упражнението по 5 пъти с двата крака.


    Ако още не сте си купили топка, веднага се сдобийте с една от нашия он-лайн магазин, защото тези упражнения са забавни и разнообразни и се грижат едновременно за няколко групи мускули. Упражненията с топка са чудесно решение и за справяне с проблемните области на затлъстяване при жените.